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Spectrum Brands Holdings akquiriert das europäische Heimtiergeschäft von Procter & Gamble

Investoren-/Mediakontakt:
Dave Prichard: USA 608.278.6141

Die führenden Marken IAMS® und Eukanuba® bieten solides Wachstums- und weiteres Expansionspotential für die europäische Heimtierproduktlinie des Unternehmens.

Middleton, WI, 23. September 2014 – Spectrum Brands Holdings, Inc. (NYSE: SPB), ein globales und breit gefächertes Konsumgüterunternehmen mit führenden Marken, gab heute bekannt, eine endgültige Vereinbarung unterschrieben zu haben, das europäische Heimtiergeschäft, das aus den sich er-gänzenden Premium-Marken IAMS® und Eukanuba® für Hunde und Katzen besteht, zu übernehmen. Angaben zum Kaufpreis wurden nicht gemacht.

Das Geschäft erzielt einen Jahresumsatz von ungefähr 200 Millionen USD und bietet dem Spectrum Brands Heimtiergeschäft United Pet Group den Zugang zu dem ca. 21 Milliarden USD großen europäischen Markt für Hunde- und Katzenfutter, der geschätzt jährlich um 3 bis 5 % wächst.

Eukanuba ist als Premium-Marke im Heimtier-Fachhandel die erste Wahl für die Fédération Cynologique Internationale (FCI), einer globalen Vereinigung von Hundezüchtern, sowie für Top-Züchter und Tierärzte mit führenden Marktanteilen in vielen großen Märkten wie z.B. Schweden, Norwegen und Belgien. IAMS, eine Premium-Marke mit großer Anziehungskraft beim Verbraucher, hat einen führenden Anteil im Markt für Premium-Hundetrockenfutter in Großbritannien – insbesondere durch den Lebensmitteleinzelhandel und Verbrauchermärkte verbunden mit der Möglichkeit, weiter in Europa zu wachsen.

„Diese Akquisition erweitert und stärkt unser breit gefächertes Produktportfolio von United Pet Group und hilft uns, eine stärkere Balance zwischen unseren beiden Produktfeldern Aquaristik und andere Heimtiere zu erreichen“, sagte Dave Lumley, President und Chief Executive Officer der Spectrum Brands Holdings. „Wir verfügen bereits über ein starkes europäisches Heimtiergeschäft, welches uns ermöglichen wird, diese bestens bekannten Heimtiernahrungsmarken in Großbritannien und Europa zu unserem Vorteil zu nutzen. Wir sehen außerdem bedeutsame Synergien in allgemeinen Kosten, Verwaltungs- und Vertriebskosten sowie Distributionskosten in den nächsten Jahren.“

Eukanuba‘s patentierte Formel richtet sich an Konsumenten, die die beste Ernährung für ihre Heimtie-re möchten und ist positioniert als „besondere Ernährung für besondere Lebewesen“. IAMS ist für Konsumenten positioniert, die ihr Heimtier als Familienmitglied sehen und mit dem Futter, mit dem sie ihre Tiere versorgen, die Möglichkeit sehen, diese glücklich zu machen.

„Wir fügen sich ergänzende Marken in einer benachbarten Kategorie hinzu, um unser globales Heim-tiergeschäft zu erweitern“, sagte Dave Lumley weiterhin.

„Dies ist ein starkes europäisches Heimtiergeschäft mit hervorragendem Produktmarkenwert und Raum für Wachstum und Margenerhöhung“, sagte David Maura, Chairman von Spectrum Brands. „Wir vergrößern unsere Heimtiersparte weiter organisch sowie durch gezielte Akquisitionen und brin-gen gleichzeitig mit diesem Geschäft mehr globales Gleichgewicht in unser Heimtiergeschäft, indem wir unsere Marktpräsenz in Kontinental-Europa und Großbritannien weiter ausbauen. Wir freuen uns auf die Beiträge, die dieses bringen wird, um unsere bereinigte EBITDA und den Free Cash Flow zu erhöhen.“

Die Akquisition, die vom Spectrum Brands Board of Directors genehmigt wurde, wird gemäß den Erwartungen in 2015 abgeschlossen werden und unterliegt den üblichen Abschlussbedingungen.

Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison LLP dienten Spectrum Brands als juristische Berater.

 

About United Pet Group

Based in Cincinnati, Ohio and with fiscal 2013 net sales of $621 million, United Pet Group, Inc. is a subsidiary of Spectrum Brands Holdings and is the leading manufacturer of consumer products for the pet supply markets globally. United Pet Group provides its customers with innovative products of out-standing quality for pet owners, including dogs, cat, birds, small animals, fish and reptiles. Its brands – including Tetra®, Marineland®, FURminator®, Nature’s Miracle® and Dingo® — are well recognized by consumers for delivering exceptional value and trusted results. United Pet Group’s passion and longstanding commitment to quality and value has earned the confidence of its global retail partners, who count on United Pet Group to deliver innovative and highly profitable products, customized solu-tions and merchandising excellence. For more information, visit www.unitedpetgroup.com.

About Spectrum Brands Holdings, Inc.

Spectrum Brands Holdings, a member of the Russell 2000 Index, is a global and diversified consumer products company and a leading supplier of consumer batteries, residential locksets, residential builders’ hardware, faucets, shaving and grooming products, personal care products, small household appliances, specialty pet supplies, lawn and garden and home pest control products, and personal insect repellents. Helping to meet the needs of consumers worldwide, our Company offers a broad portfolio of market-leading, well-known and widely trusted brands including Rayovac®, Kwikset®, Weiser®, Baldwin®, National Hardware®, Pfister®, Remington®, VARTA®, George Foreman®, Black & Decker®, Toastmaster®, Farberware®, Tetra®, Marineland®, Nature’s Miracle®, Dingo®, 8-in-1®, FURminator®, Littermaid®, Spectracide®, Cutter®, Repel®, Hot Shot®, Black Flag® and Liquid Fence®. Spectrum Brands‘ products are sold by the world’s top 25 retailers and are available in more than one million stores in approximately 140 countries. Based in Middleton, Wisconsin, Spectrum Brands Holdings generated net sales of approximately $4.1 billion in fiscal 2013. For more informa-tion, visit www.spectrumbrands.com.

Forward-Looking Statements

Certain matters discussed in this news release and other oral and written statements by representa-tives of the Company regarding matters such as expected sales, the size of product markets, adjusted EBITDA, debt reduction and leverage, and other measures of financial performance, may be forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. We have tried, whenever possible, to identify these statements by using words like “future,” “anticipate”, “intend,” “plan,” “estimate,” “believe,” “expect,” “project,” “forecast,” “could,” “would,” “should,” “will,” “may,” and similar expressions of future intent or the negative of such terms. These statements are subject to a number of risks and uncertainties that could cause results to differ materially from those anticipated as of the date of this release. Actual results may differ materially as a result of (1) Spec-trum Brands Holdings’ ability to manage and otherwise comply with its covenants with respect to its significant outstanding indebtedness, (2) our ability to integrate, and to realize synergies from, the combined businesses of Spectrum Brands, Procter & Gamble’s European pet product business, and other bolt-on acquisitions, (3) risks related to changes and developments in external competitive mar-ket factors, such as introduction of new product features or technological developments, development of new competitors or competitive brands or competitive promotional activity or spending, (4) changes in consumer demand for the various types of products Spectrum Brands Holdings offers, (5) unfavor-able developments in the global credit markets, (6) the impact of overall economic conditions on con-sumer spending, (7) fluctuations in commodities prices, the costs or availability of raw materials or terms and conditions available from suppliers, (8) changes in the general economic conditions in countries and regions where Spectrum Brands Holdings does business, such as stock market prices, interest rates, currency exchange rates, inflation and consumer spending, (9) Spectrum Brands Hold-ings’ ability to successfully implement manufacturing, distribution and other cost efficiencies and to continue to benefit from its cost-cutting initiatives, (10) Spectrum Brands Holdings’ ability to identify, develop and retain key employees, (11) unfavorable weather conditions and various other risks and uncertainties, including those discussed herein and those set forth in the securities filings of each of Spectrum Brands Holdings, Inc. and Spectrum Brands, Inc., including each of their most recently filed Annual Reports on Form 10-K or Quarterly Reports on Form 10-Q.

Spectrum Brands Holdings also cautions the reader that its estimates of trends, market share, retail consumption of its products and reasons for changes in such consumption are based solely on limited data available to Spectrum Brands Holdings and management’s reasonable assumptions about mar-ket conditions, and consequently may be inaccurate, or may not reflect significant segments of the retail market. Spectrum Brands Holdings also cautions the reader that undue reliance should not be placed on any forward-looking statements, which speak only as of the date of this release. Spectrum Brands Holdings undertakes no duty or responsibility to update any of these forward-looking state-ments to reflect events or circumstances after the date of this report or to reflect actual outcomes.

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